علی لاریجانی - دبیر شورای عالی امنیت ملی - اعلام کرد که به‌زودی و طی دو هفته آینده مذاکرات با سولانا درباره پرونده‌ی هسته‌یی انجام خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران، علی لاریجانی در حاشیه بزرگداشت شهدای هفتم تیر در مسجد قباد و در جمع خبرنگاران ایسنا و شبکه خبر، افزود: پرونده‌ی هسته‌یی ما مسیر طولانی را طی کرده و ما در گذشته نیز به طرف‌های مذاکره گفته ‌بودیم که اگر برخورد تندی داشته باشند، راه به جایی نمی‌برند و ملت ما روی حق خود اصرار دارد؛ ولی آنها به این حرف گوش نکردند و به‌عنوان تحقیقات، پرونده ما را به شورای امنیت بردند که این کار بدی بود.

وی افزود:‌ ولی اخیرا آنها می‌خواهند این موضوع را از طریق مذاکره حل کنند که این کار درستی است و ما از آن استقبال می‌کنیم.

لاریجانی همچنین گفت:‌ اگر آنها صادقانه قدم برداشته باشند و بر مبانی درستی مذاکرات را به سمت جلو ببرند، امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این پرسش که محور مذاکراتش با سولانا چه خواهد بود، گفت: این مذاکرات برای حل مساله‌ی هسته‌یی صورت می‌گیرد.

او همچنین در مورد تعیین ضرب‌الاعجل ازسوی برخی از کشور‌های طرف مذاکره برای ایران به‌منظور پذیرش بسته‌ی پیشنهادی اروپا تصریح کرد: بیشتر این گونه مسائل جنبه‌ی رسانه‌یی دارد و هیچ جنبه‌ی واقعی ندارد و ضرب‌الاجلی وجود ندارد.

لاریجانی گفت،‌ هفته‌ی آینده سفری به اسپانیا خواهد داشت و در حاشیه آن ملاقاتی با سولانا انجام خواهد داد.

او همچنین در مورد وظایف شورای راهبردی که اخیرا به دستور مقام معظم رهبری و به ریاست کمال خرازی تشکیل شده است، اظهار داشت:‌ اصولا این‌گونه مراکز جنبه‌ی تحقیقاتی، پژوهشی و مشورتی دارد و به باربری تصمیمات کمک می‌کند.

وی با مثبت دانستن تشکیل چنین شورایی گفت: ‌بسیاری از کشور‌ها از این مراکز مشورتی دارند و کار نیکی است که افرادی که خارج از سیستم اجرایی هستند، بتوانند در این‌گونه جاها مشاوره بدهند تا تصمیمات با غنای بیشتری اتخاذ شود.

کد خبر 1198

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز